
Międzynarodowa linia kolejowa biegnąca niezwykle malowanym szlakiem będzie odnowiona. Interreg dofinansuje jej remont.
Inwestycję będzie prowadzić czeski zarządca infrastruktury kolejowej czyli Správa železnic. Po stronie polskiej partnerem będzie województwo dolnośląskie reprezentowane przez DSDiK. Inwestycja jest niezbędna bowiem po czeskiej stronie stan linii kolejowej jest zły. W listopadzie tego roku Czeski Urząd Transportu Kolejowego cofnął zgodę na wykorzystywanie zabytkowego taboru - lokomotyw zębatych na jedynej w Czechach normalnotorowej Kolei Zębatej Tanvald - Korenov.
Remont linii Tanvald – Kořenov był wielokrotnie odkładany ze względów oszczędnościowych. Zarząd Kolei tłumaczył, że wydany zakaz wydany został z powodu konieczności zapewnienia ciągłości bezpiecznych przejazdów regularnych pociągów obsługujących trasę Liberec - Szklarska Poręba Górna. Na wielu odcinkach tej trasy prędkość ograniczono do 30 km/h.
Ogólny stan wspomnianego odcinka odpowiada jego wiekowi, lecz jednocześnie, na skutek bocznego oddziaływania jadących pojazdów, na węzeł mocujący wywierane są ogromne obciążenia, szczególnie na łukach o bardzo małym promieniu, a to powoduje poważne wady parametrów toru toru. Co więcej, w wyniku korozji, przekrój poprzeczny szyn jest trwale osłabiony
– oceniła stan torów Správa železnic kilka miesięcy temu, równocześnie zapewniając o poszukiwaniu środków na remont linii, które, jak widać, właśnie się znalazły.
Rozpoczęcie remontu planowane jest na 2025 rok i będzie kosztować około 15,4 mln euro.
We wcześniejszych latach program Interreg dofinansował remont trasy od Szklarskiej Poręby Górnej do Harachowa, czy pokrył część kosztów związanych z remontem linii kolejowej do Świeradowa Zdroju
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie