
Autorski dramat inspirowany dwiema książkami Joseph’a Hellera Paragraf 22 i Closing Time.
Wizyjna opowieść pełna przewrotnych akcji i napięcia dramaturgicznego. Zwraca się wprost do wrażliwości widza i wiedzie jego emocje na wyprawę… na groteskową wycieczkę szlakiem strachu o własne życie.
Spektakl ukazuje bezsens wojny i wojska jako instytucji, obnaża wszelkie mechanizmy rządzące się logiką absurdu. Jej bohaterowie to zbiorowisko wariatów, fanatyków, idiotów i oportunistów, ale nade wszystko ludzi, którzy pragną jednego – przeżyć.
I z drugiej strony to współczesne spojrzenie bohatera na otaczający nas świat, który jest również pełen paradoksów i stanowi chory system, do którego niestety wszyscy jesteśmy "wtłoczeni".
Powaga przeplata się z groteską, a mądrość z głupotą. Wszystko wzięte jest w cudzysłów, choć kontekst prezentacji jest jak najbardziej poważny – jest nim bowiem troska o ludzkie życie.
W spektaklu bohater ON (Krzysztof Rogacewicz) wciela się w kilkanaście całkowicie różnych postaci ukazując pełen wachlarz swoich możliwości
Spektakl mówi o tym, że każdy może swój strach pokonać… ŚMIECHEM…
Fragment recenzji:
…Śmieje się, płacze, krzyczy, szepcze, jąka się. Skacze, klęka, pełza, biega. Pije, pali zioło. Jest sam z całym swoim strachem – wtedy i teraz. Bywa poważny, zrozpaczony, zdystansowany. Pokazuje zaskakującą skalę emocji swoich i postaci, które przed nami odgrywa.
Rogacewicz specjalizuje się w najtrudniejszej formie teatru – monodramie. Po raz kolejny udowadnia, że robi to doskonale – potrafi skupić na sobie uwagę widowni. Śmieszy, wzrusza, drażni, każe słuchać i reagować. W tak trudnym tekście ani na moment nie traci panowania nad nim, nad sobą i nad widownią. Wielkie gratulacje! To rzadkie osiągnięcie."
Urszula Liksztet, Nowiny Jeleniogórskie, nr 26, 29 czerwca 2021
Producentami spektaklu jest Teatr MASKA oraz OKiS we Wrocławiu.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie