
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei rozstrzygnęła przetarg na wykonanie remontu linii kolejowej na odcinku Mysłakowice - Karpacz.
Rewitalizacja linii kolejowej łączącej Kowary z Jelenią Górę oraz Karpacz z miejscowością Mysłakowice ma potrwać w sumie dwa lata i jest podzielona na etapy. Jej pierwszy etap czyli odbudowa odcinka Jelenia Góra - Mysłakowice jest już mocno zaawansowany.
Kolejnym krokiem było przygotowanie pod rewitalizację 7. kilometrowego odcina z Mysłakowic do Karpacza. Aby przygotować grunt pod nowe torowisko, trzeba było wyciąć aż 7 hektarów krzaków i 8 tysięcy samosiejek. Zerwane zostały też elementy starej infrastruktury torowej.
Po wykonaniu tych prac DSDiK ogłosiła przetarg już na prace związane z odbudową szlaku. Wybrany wykonawca będzie musiał położyć nowe torowisko zbudowane z nowych podkładów strunobetonowych PS-83 oraz 30-metrowych szyn S49. Prace obejmą też renowację podtorza wraz z jego odwodnieniem. DSDiK chce, aby w ramach inwestycji dokonano analizy liczby przejazdów kolejowo-drogowych i zmniejszono ich liczbę do niezbędnego minimum. Inwestycja ma pozwolić na kursowanie pociągów pasażerskich z prędkością do 80 km/h. Odbudowane zostaną również perony na stacjach Karpacz i Miłków. Mają być 100. metrowe.
Na sfinansowanie zamówienia DSDIK początkowo planowała przeznaczyć 22 674 850,36 zł brutto. Do przetargu wystartowało 16. oferentów. Zarządca dolnośląskich linii wybrał ofertę złożoną przez spółkę ETF Polska z Kobierzyc. Firma spod Wrocławia za realizacje prac oczekiwała 27 519 408,21 zł brutto. Prace mają zostać zakończone w terminie 6 miesięcy od dnia podpisania umowy. Wszystko więc wskazuje, więc na to, że do Karpaczu w kwietniu 2024 roku będziemy mogli dojechać pociągiem.
Linia 340 na odcinku Brzezie Karkonoskie – Karpacz jest najbardziej nachyloną linią w Polsce, gdzie na odcinku 1,061 km, różnica poziomów wysokości wynosi 49m. a średnie nachylenie końcowego odcinka linii wynosi 46‰. Różnica wysokości między stacją początkową i końcową wynosi 154 metry. Średnie nachylenie linii to 21‰
Znamy wykonawcę remontu linii kolejowej do Karpacza
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie