
Skuteczna reklama jest dźwignią handlu, jak się okazuje również w branży turystycznej! Chcąc przez cały rok gościć imponującą liczbę turystów, musisz wiedzieć, jak do nich trafić.
Wszystkie prowadzone działania muszą być bardzo dobrze przemyślane, w końcu branża hotelarska uznawana jest za jedną z najbardziej konkurencyjnych na rynku. W internetowym świecie istnieje pewna zależność – im lepiej przedstawisz wszystkie udogodnienia, jakie posiadasz, tym bardziej zwiększy się prawdopodobieństwo, że kalendarz rezerwacji wolnych terminów zacznie pękać w szwach! W niniejszym artykule uchylamy rąbka tajemnicy o marketingu internetowym dla branży hotelarskiej. Czytaj dalej i dowiedz się więcej!
Krok pierwszy - poznaj swoich gości i sprawdź, czego potrzebują
Dlaczego Twój hotelowy rywal non stop przyjmuje nowych gości, a u Ciebie parking świeci pustkami? Odpowiedź są dwie – turyści nie wiedzą o Twoim istnieniu bądź Twoja oferta jest mało zachęcająca! Zacznijmy od początku! Choć marketing internetowy zyskuje coraz większą popularność, to dla wielu osób niektóre zasady, o jakich należy pamiętać, w dalszym ciągu są owiane tajemnicą. Aktualnie reklama typu „oferujemy noclegi w atrakcyjnej cenie” uznawana jest za najmniej skuteczną. Tworząc kampanię, musisz zacząć od poznania swoich odbiorców, czyli stworzenia tzw. persony marketingowej. Ważne jest określenie, do jakiej grupy społecznej należą turyści odwiedzający Twój hotel. Czy są to młode osoby, spędzające całe dnie na zwiedzaniu, pary szukające chwili odprężenia wśród atrakcji SPA, rodziny z małymi dziećmi szukające hotelu przystosowanego do najmłodszych, czy może miłośnicy podróżujący z czworonożnym pupilem? Kiedy poznasz ich potrzeby oraz oczekiwania, będziesz wiedzieć, jakie elementy powinny znaleźć się w udostępnianych reklamach. Jak widzisz, obecnie chwytliwe hasło to nie wszystko. Zgodnie z przyjętymi zasadami, aby móc mówić o skutecznym marketingu konieczne jest, aby stanowił dopracowaną pod każdym detalem odpowiedź na wymagania podróżujących.
Krok drugi – analiza konkurencji! Dowiedz się, jak wygląda ich strategia marketingowa
Poznanie turystów to nie wszystko! Konieczne jest dokładne przeanalizowanie poczynań konkurencji. Jeśli chcesz wyróżnić się spośród nich i sprawić, aby Twój hotel był najczęściej wybieranym, musisz opracować nieco lepszą strategię marketingową, wskazującą na najważniejsze walory Twojego hotelu. Mówiąc o reklamowaniu branży turystycznej, nie możemy zapomnieć o najważniejszym! Chcąc zachęcić turystów do zarezerwowania noclegów właśnie u Ciebie, pamiętaj, aby do stworzonej reklamy dołączyć zdjęcia prezentujące wysoki standard pokoi. Nie przesadzimy, jeśli powiemy, że to właśnie fotografie stanowią najmocniejszy element zachęcający do rezerwacji. Bardzo ważne jest, aby stworzona reklama była udostępniona w kilku kanałach marketingowych. Właśnie w tym celu warto wykorzystać kampanie reklamowe Google Ads zapewniające natychmiastową widoczność, pozycjonowanie stron przynoszące długotrwałe efekty, a także najpopularniejsze w dzisiejszych czasach media społecznościowe. Pamiętaj, że obecność w wielu miejscach w świecie online pozwoli Ci w jak najkrótszym czasie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców! Nie pozostaje Ci nic innego, jak już teraz rozpocząć planowanie strategii reklamowej. Czas przygotować się na nowych gości!
Artykuł partnera
Opracowanie artykułu: afterweb.pl
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie