
Wiadukt kolejowy w Bolesławcu przerzucono nad rzeką Bóbr i drogą krajową numer 94. Wspiera się na 36 filarach. Ma długość 490 metrów i wysokość 25 metrów. Obiekt zbudowany jest w całości z kamienia. Jest jedną z najdłuższych tego typu budowli w Polsce. Od 2006 jest podświetlony, a do jednego z filarów można wejść.
Poniżej Panorama 360. Można oddalać, przybliżać i obracać się dookoła, w górę i w dół. Miłego oglądania ( niektóre panoramy potrzebują kilku sekund aby się prawidłowo wgrać)
W roku 1845 Bolesławiec został połączony z innymi miastami linią kolejową. Aby poprawić transport i otworzyć przed miastem nowe możliwości, zdecydowano o budowie wiaduktu na linii kolejowej łączącej Bolesławiec z Węglińcem.
Początkowo, trasa kolejowa miała łączyć Wrocław z Berlinem, wiodąc przez Frankfurt, Drezno i Zgorzelec. Napotkano jednak problem związany z przeprawą przez rzekę Bóbr. Z tego powodu zapadła decyzja o budowie wiaduktu. Prace prowadzono pod nadzorem spółki: Kolei Dolnośląsko-Marchijskiej trwały dwa lata, od roku 1844 do 1846.
Na budowie pracowały ponad trzy tysiące osób. Do dnia dzisiejszego zachowała się tabliczka upamiętniająca odwiedziny cesarza Fryderyka Wilhelma IV.
Pod koniec II wojny światowej część mostu została wysadzona przez wycofujące się wojska niemieckie. W roku 1947 budowla została wyremontowana.
W następnych latach obiekt przechodził liczne renowacje. W 2009 roku po generalnym remoncie, most został wypiaskowany, cała konstrukcja została odnowiona i zakonserwowana, oraz dodano nową sieć trakcyjną i układ kolejowy.
Wiadukt w Bolesławcu to imponujący symbol miasta, który cieszy się ogromną sławą wśród odwiedzających. Jest jednym z najciekawszych zabytków tego typu w Europie i najdłuższym wiaduktem w Polsce.
Aby dotrzeć pod wiadukt, należy kierować się na ulicę Wróblewskiego.
Wiadukt kolejowy w Bolesławcu
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie